Menu

ПЕНСІЙНИЙ ФОНД УКРАЇНИ ІНФОРМУЄ

Сьогодні в Україні здійснюється подвійний облік даних про трудову діяльність працівників: роботодавці ведуть паперові трудові книжки і запроваджено електронний облік трудової діяльності. Щодо останнього, то відомості про всі трудові відносини працівника з 1 липня 2000 року, а в деяких випадках – з 1 січня 1998 року, за даними звітних відомостей роботодавця зберігаються в Реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування.


Пенсійний фонд України проводить масштабну роботу щодо запровадження обліку трудової діяльності працівника в електронній формі: на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України (https://portal.pfu.gov.ua) працює дистанційний онлайн-сервіс – «Електронна трудова книжка». Тепер кожен найманий працівник має можливість переглянути відомості про свою трудову діяльність, а також про сплачені страхові внески, починаючи з 1 липня 2000 року.


Кожна застрахована особа за допомогою вебпорталу Пенсійного фонду України має можливість подати скановані копії трудової книжки. Працівники Пенсійного фонду проведуть їх оцифрування і це дозволить призначити особі пенсію в автоматичному режимі.


Увійти на вебпортал Пенсійного фонду України можна за допомогою кваліфікованого цифрового підпису або через GOV ID.


Як подивитися свою електронну трудову книжку?


Для цього вам необхідно скористатися комп’ютером або іншим пристроєм, який має доступ до Інтернету, і мати електронний цифровий підпис (ЕЦП).


Як отримати електронний цифровий підпис?


Отримати ЕЦП не є складно, причому зробити це можна безкоштовно в інформаційно-довідковому департаменті Державної податкової служби України або в «Приватбанку».


Відтак необхідно зайти на вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України (https://portal.pfu.gov.ua). У правому верхньому куті натисніть поле «Вхід». Оберіть спосіб входу: звичайні фізичні особи (працівники) обирають «Фізичні особи», роботодавці (як юридичні особи, так і ФОП) – «Юридичні особи».


Далі зі списку АЦСК виберіть свого надавача послуг ЕЦП та введіть сій пароль до нього.


Щоб ввійти до свого особистого кабінету, натисніть зелену кнопку «Увійти з ЕЦП».


Яку інформацію може отримати застрахована особа у своєму особистому кабінеті?


Зайшовши до системи, можете отримати інформацію, зокрема, про свою заробітну плату, зазначену роботодавцем у звітах, дані про свій страховий стаж тощо. Щодо останнього, нагадуємо, що наразі бачити будете свій страховий стаж із 2004 року.


Принагідно зазначимо, що кожній застрахованій особі, яка перебуває в трудових відносинах зі своїм страхувальником, надана можливість сформувати довідку про трудовий і страховий стаж та довідку ОК-7 для правильного розрахунку лікарняних.


Крім входу за електронним цифровим підписом, з’явилась можливість входу за BankID Національного банку, тобто за номером банківської картки застрахованої особи. Ця послуга доступна для громадян, у яких є картки Ощадбанку, Приватбанку, А-Банку, IdeaBank, ПУМБ-банку, KredoBank, банку Південний та деяких інших. Увійшовши на портал за допомогою BankID, застрахована особа отримає можливість сформувати всі довідки, передбачені Положенням про реєстр застрахованих осіб.


Також Пенсійним фондом України розроблено мобільний додаток «ПФУ» для системи Андроїд, який можна завантажити на Google Play.  Він забезпечує доступ з мобільних пристроїв до електронних сервісів Пенсійного фонду України та робить спілкування з Пенсійним фондом максимально зручним та ефективним.


У разі виникнення питань у пенсіонерів Макарівського району,  просимо звертатись до Макарівського відділу обслуговування громадян ( сервісний центр) дистанційно:




  • через вебпортал електронних послуг:


https://www.pfu.gov.ua




  • або на електронну адресу 10145@ko. gov.ua

  • телефон гарячої лінії (04578)52692


МАКАРІВСЬКИЙ ВІДДІЛ ОБСЛУГОВУВАННЯ ГРОМАДЯН


(СЕРВІСНИЙ ЦЕНТР)


ІНФОРМУЄ


Використовуючи досягнення новітніх технологій, Пенсійний фонд України запроваджує широкий спектр електронних послуг, намагаючись зробити обслуговування пенсіонерів, роботодавців та громадян більш якісним, оперативним та функціональним.


Основою інноваційних змін став модернізований Реєстр застрахованих осіб (далі – РЗО), який адмініструє Пенсійний фонд України. У цьому реєстрі на кожну застраховану особу (працівника, пенсіонера, отримувача соціальних допомог тощо) заведена персональна облікова картка, в якій накопичується інформація про заробітну плату, різні соціальні виплати, з яких сплачено страхові внески, страховий стаж, розмір пенсії тощо.


В Особистому кабінеті на Веб-порталі відображається інформація з облікової картки з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування. На перегляд надаються такі дані:




  1. Анкетні дані (ПІБ, дата народження, стать, місце народження);

  2. Адресні дані (адреса реєстрації та адреса фактичного місця проживання);

  3. Паспортні дані (серія; номер; дата видачі; ким видано);

  4. Дані електронного пенсійного посвідчення (номер; дата видачі; ким видано);

  5. Дані з електронної пенсійної справи (вид пенсії, розмір пенсії, складові пенсійної виплати, виплатні реквізити);

  6. Дані про заробітну плату особи – інформація надається за роками в розрізі страхувальників. За кожний рік визначається загальна сума заробітної плати за рік та загальна сума заробітної плати, яка враховується для розрахунку пенсії;

  7. Дані про страховий стаж особи – інформація про кількість днів роботи, за які страхувальником сплачені страхові внески за особу; дані надаються за всі роки та місяці роботи.


Таким чином користувач може легко контролювати ситуацію зі сплати роботодавцем єдиного соціального внеску й у разі виявлення порушень звернутися до нього для вирішення питання.


Як показує досвід, портал – дуже зручний та ефективний інструмент отримання корисної інформації. Це особливо актуально з огляду на випадки порушень роботодавцями трудового законодавства з оплати праці та оформлення трудових відносин, коли страхувальники не укладають з працівниками договорів та виплачують їм заробітки «у конвертах». Можливість контролювати роботодавців дає змогу громадянам дбати про свої соціальні гарантії та майбутню пенсію.


Веб-портал має зручне меню та посилання, які надають підказки, роз’яснення, що роблять його простим у користуванні. Пенсіонери можуть щомісячно звіряти дані щодо суми пенсії, яку отримують, здійснювати контроль за зміною призначеної пенсії (із урахуванням надбавок, підвищень, доплат) тощо. За потреби можуть звернутися із запитаннями або скаргами до фахівців Пенсійного фонду свого району або області й отримати відповідь на свою поштову або електронну адресу, замовити необхідні довідки й документи тощо.


В разі виявлення застрахованою особою в Особистому кабінеті некоректних відомостей в своїх анкетних даних (прізвище, ім’я, по батькові на поточний момент; дата народження, місце народження; стать; громадянство; серія та номер паспорта; номер телефону (за згодою); адреса місця проживання) їй потрібно подати до територіального органу Пенсійного фонду України Анкету застрахованої особи для внесення/зміни/уточнення даних в Реєстр(і) застрахованих осіб та документи, що підтверджують внесення/зміну/уточнення даних і належність помилкових даних цій особі (паспорт (інший документ, що посвідчує особу), документ, який підтверджує реєстраційний номер облікової картки платника податків або право здійснювати будь-які платежі за серією та/або номером паспорта).


Розширюючи мережу дистанційних послуг для покращення обслуговування громадян Пенсійний фонд запровадив низку нових сервісів, які мають на меті спростити отримання інформації від органів Фонду. Це функція СМС-інформування та можливість отримати довідку, достовірність якої підтверджується QR-кодом, при реєстрації на порталі з використанням електронно-цифрового підпису (ЕЦП).


СМС-інформування  – набір стандартних повідомлень щодо призначення, перерахунку, припинення або поновлення виплати пенсії, а також про накопичений страховий стаж та відповідно сплату страхових внесків роботодавцями. Сервіс надається  БЕЗКОШТОВНО.


Для підключення сервісу СМС-інформування необхідно звернутися до відділу обслуговування громадян Пенсійного фонду або активувати послугу в Особистому кабінеті Веб-порталу Пенсійного фонду України.


Зі свого Особистого кабінету громадяни – користувачі Веб-порталу мають змогу, не виходячи з дому, отримати наступні електронні документи з QR-кодом з облікової картки РЗО:




  1. Довідку про доходи пенсіонера (загальний розмір призначеної пенсії);

  2. Довідку про доходи пенсіонера для призначення субсидій;

  3. Витяг із Реєстру застрахованих осіб;

  4. Індивідуальні відомості про застраховану особу (форма ОК-7 та ОК-5);

  5. Дані про трудовий та страховий стаж (Додаток 9);

  6. Дані про нараховану заробітну плату (дохід, грошове забезпечення);

  7. Дані про нараховану заробітну плату (дохід, грошове забезпечення) в межах максимальної величини, яка враховується для розрахунку всіх соціальних виплат;

  8. Дані про особливі умови праці;

  9. Повідомлення про відкриття персональної електронної облікової картки застрахованої особи.


Перелічені електронні документи дійсні для оформлення субсидій, документів у центрах надання адміністративних послуг, посольствах, консульських та банківських установах, органах фіскальної та виконавчої служб, територіальних органах міграційної служби тощо.


Електронний документ з QR-кодом, підписаний електронним цифровим підписом Пенсійного фонду України, згідно з чинним законодавством, є аналогом паперового документа, підписаного відповідальною особою в органі Пенсійного фонду України.


Перевірити достовірність видачі електронних документів з QR-кодом можливо через Веб-портал Пенсійного фонду України в розділі «Верифікація виданих документів» за посиланням:


http://portal.pfu.gov.ua/sidebar/Templates/DocConfirm.


Інструкція щодо отримання довідок з QR-кодом розміщена за посиланням: http://www.pfu.gov.ua/instruktsiyi/yak-otrymaty-dovidku-z-qr-kodom-vid-pensijnogo-fondu-ukrayiny


Варто зазначити, що з жовтня 2018 року на порталі функціонує Кабінет страхувальника (роботодавця), в якому для працедавця доступна інформація щодо забезпечення соціальних прав його працівників, про правильність подання звітності тощо.


Увійшовши в Кабінет за допомогою ЕЦП, платник може переглянути інформацію стосовно сплати єдиного соціального внеску, в тому числі  щодо заборгованості підприємства з цього виду платежу до Фонду.


Крім того, тут також містяться відомості щодо звітності зі сплати єдиного соціального внеску. Зокрема, роботодавець може бачити зауваження до своїх звітів та рекомендації щодо усунення неточностей.


Важливою є можливість формування звернення до органу Пенсійного фонду в електронному вигляді, до якого за необхідності можна додати електронний файл. Відповідь теж надається в електронному вигляді, її можна переглянути у зручний час в Особистому кабінеті.


Для правильного розрахунку суми виплати за час тимчасової непрацездатності страхувальник має можливість самостійно отримувати електронні «Довідки про трудовий та страховий стаж» своїх працівників (Додаток 9), а також щодо кожної застрахованої особи, яка перебуває з ним у трудових відносинах, є можливість сформувати форму ОК-7.


З огляду на оперативність та зручність Веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду України (http://portal.pfu.gov.ua) є оптимальним способом отримання інформації, дистанційного обслуговування фізичних та юридичних осіб без особистого звернення до територіальних органів Фонду.


Пенсійна служба краю вкотре закликає – будьте мобільними! Скористайтесь перевагами  сучасних послуг Пенсійного Фонду України уже зараз та заздалегідь дбайте про своє майбутнє.


У разі виникнення питань у пенсіонерів Макарівського району,  просимо звертатись до Макарівського відділу обслуговування громадян ( сервісний центр) дистанційно:




  • через вебпортал електронних послуг:


https://www.pfu.gov.ua




  • або на електронну адресу 10145@ko. gov.ua

  • телефон гарячої лінії (04578)52692